26. 8. 2013

Rebranding značky ŠEVT v obchodnej sieti

Do školy v novom šate

Spoločnosť ŠEVT a.s. za posledných 15 rokov prešla viacerými vývojovými fázami.
Od výrobcu tlačív a formulárov, cez veľkoobchodníka s kancelárskymi potrebami až po špecializovaný maloobchodný predaj školských a kancelárskych potrieb. 

Od roku 2005 vybudovala najväčšiu sieť papiernictiev na Slovensku pod obchodným označením "Office1Ševt".

Prečo Office1Ševt


Zavedenie novej značky Office1ŠEVT (2005) do obchodnej siete súviselo so zahájením franšízingovej spolupráce s nadnárodnou spoločnosťou Office1International. Spolupráca mala za cieľ priniesť medzinárodné know-how do maloobchodného predaja kancelárskych potrieb. V tom období boli v Európe typické veľkoplošné predajne s komplexnou ponukou kancelárskych potrieb, zariadení, tlačiarní a nábytku. Predaj bol zameraný hlavne do oblasti B2B.

typický dizajn konzervatívneho loga predajcu kancelárskych potrieb

Značka Office1ŠEVT bola na tú dobu výnimočná lebo naznačovala skĺbenie medzinárodných skúseností a vzťahov s dodávateľmi s našimi vlastnými skúsenosťami a vtedajšou pozíciou na slovenskom trhu.
Situácia na Slovenskom trhu nám ponúkla ale inú možnosť. 

Nové nákupné cetrá


Nastal boom budovania obchodných centier. Návštevníci nových nákupných centier v prieskumoch sa jednoznačne vyjadrovali, že chcú mať v nich aj pekné papiernictvo. 

Chopili sme sa tejto príležitosti.

Výsledkom je vybudovanie najväčšej maloobchodnej obchodnej siete špecializovaných predajní školských a kancelárskych potrieb na Slovensku.
Obdobie budovania obchodnej siete a hľadanie toho najvhodnejšieho modelu maloobchodného predaja nás priviedol k postupnej modifikácii pôvodného franšízingového modelu zameraného na firmy (B2B) na nový model zameraný na bežných občanov spotrebiteľov (B2C)
Značka Office1Ševt ešte stále niesla charakter vtedajšieho zamerania na kancelárske potreby. (prevládajúca tmavomodrá farba, strohý dizajn, obmedzená farebnosť)

Nakupovanie v papiernictve musí byť zážitkom


Dnes je naša obchodná sieť, s počtom 39 prevádzok, orientovaná prevažne na bežný papierenský a školský sortiment. Na základe prieskum vnímania značky Office1Ševt zákazníkmi sa preukázalo, že značka neposkytuje jednoznačnú identifikáciu našej ponuky a zavádza svojou nezrozumiteľnosťou.

Samotná značka ŠEVT na druhej strane stále zostala v mysliach zákazníkov pevne zakorenená. Dokazuje to aj tohtoročné zaradenie značky ŠEVT medzi najprestížnejšie obchodné značky na Slovensku.


Prestížne zaradenie značky ŠEVT medzi slovenské Superbrands 2013



Všetky vyššie uvádzané fakty nás preto viedli k rozhodnutiu pre návrat k našej základnej značke.


Nový dizajn značky ŠEVT


Zmena dizajnu značky ŠEVT v obchodnej sieti

Zmeny farebnosti a dizajnu sledujú hlavne :

byť na prvý pohľad zrozumiteľnejší
byť ľahšie identifikovateľný
mať označenie, ktoré lepšie charakterizuje rozmanitosť a hravosť našich produktov
zdôrazniť naše hlavné zameranie na papiernictvo

Zmena dizajnu si vyžaduje výmenu označení predajne a aj zmeny vo vnútri predajní. Príklady z realizovaných nových označení predajní:


Do školy v novom šate
NC Hron Bratislava
Do školy v novom šate
NC Aupark Bratislava
Do školy v novom šate
NC Polus Bratislava
 Zmena farebnosti sa prejaví aj v použití samotného loga :

Osviežujúce, moderné a súčasné farebné kombinácie

Nová podoba loga sa premietne aj do ďalších oblastí v rámci predajne:


Nový ponukový leták so školskými potrebami už nesie jasnú grafiku tejto zmeny:

Nový dizajn loga uplatnený aj na letáku so školskými potrebami
Ponukový leták pre novú školskú sezónu 2013
Významnou komplexnou premenou prechádzajú aj naše prostriedky elektronického predaja. Pred letom sme dali do užívania nový eshop a v súčasnosti aj novú prezentáciu služieb spoločnosti ŠEVT.

Všetky služby ŠEVT a.s. na jednej adrese
www.sevt.sk
Výmena označení predajní na priečeliach priestorov bola naplánovaná na august 2013. Preto môžeme aj my spolu so školákmi povedať, že nastupujeme ...

"Do školy v novom šate"

Veríme, že nová podoba našej grafiky a loga bude pozitívne vnímaná hlavne zákazníkmi. Na základe vašich prvých reakcií sme sa presvedčili, že je to správny smer stať sa krajšími.
Čo Vy na to?
Veľmi nás poteší ak sa s nami podelíte o svoje prvé dojmy.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára